2017. augusztus 1., kedd

Valerian and the City of a Thousand Planets – Valerian és az ezer bolygó városa



„Characters Welcome!” – mondja az USA network, és én csak leborulni tudok frázisuk előtt.

Mert a karakter minden – több a jó történetnél, a sziporkázó látványvilágnál, a gatyalerohasztó CGI-nál, szellemes dialógusnál, gyönyörű nőknél és kigyúrt macsóknál.

A karakter minden – mert, ha nincs, hiába az összes többi: ám ha van, az összes többi lehet kevés, sekélyes, vagy szorulhat háttérbe, mert egy jó karakter elviszi a hátán a filmet.

És a Valerian ékes példa erre.



Sajnos. :-P

Ugyanis nincsenek benne karakterek.

A kb. 17 éves fiú szellemi és fizikai szintjén lévő Valerian _őrnagy_ (:muhahaha:), valamint a koraérett 15 éves szellemi és fizikai szintjén lévő Laureline _őrmester_ (:muhahaha:) egysíkú tinédzser évődésükkel olyan szinten sablonok, hogy minden közös jelenetük halálra idegesített.

Hogy ezek ketten meg a legjobb ügynökök – én végig csak pislogtam, és vártam, mikor lép elő végre valaki, és röhögve mutogat rám ujjal, hogy „bevetted, mi?! bevetted ezt a maszlagot, te hülye! hát ennyire hülyének hiszel minket, hogy azt hitted, ez komoly…?! te… marha!”.

De amikor a moziból kifelé menet sem bökött oldalba cinkos és cinikus vigyorral a jegyszedő… „jó kis szívatás volt, mi, haver? majdnem bevetted, mi?! hát persze, hogy nem komoly! nem vagyunk hülyék!”… elsötétült előttem a világ.

Ezek ezt komolyan gondolták, baszki…! Ezek vagy tényleg ennyire hülyék… vagy engem néznek annak! :-OOO

Én nem tudom, hogy ki a fene az a Dane DeHaanNade RoHaadtul nem is érdekel. Kb. egy hámozott főtt tojás lejátszotta volna a vászonról – persze, ha jól instruálják, ugye… :-PPP

Én még nem láttam olyan színé… izé… embert, akire ennyire _nem_ illett volna a rárótt szerep.

Simán elmehetett volna vmi High School musical-be háttértáncosnak, vagy tömegnek az iskolai menzára – de mint hős, macsó, és hősszerelmes… totál hiteltelen volt.

„Ez vajon kinek a szeretője?” – tette fel a kérdést mindenki anno, amikor egy ilyet látott a tévében – „Vagy kinek a kije?!”

Hááát… engem annyira nem érdekel DeHaan, hogy még a kérdésekre adott válaszok sem érdekelnek.

Cara Delevingne pedig a férfialázó/kanszívató/pasiüberelő menőcsaj egy random amcsi középsuliból, ahol rázza a rongyot, vagy a pompomot, miközben mindent és mindenkit lenéz és kicikiz, és játssza az agyát.

És hogy ezek ketten a főszereplők: ez agyonvágta az egész filmet. :-PPP
 

Legalább lett volna mellettük valami remek, jópofa sidekick! Egy űrlény, vagy földi, mindegy, csak lett volna érdekes!

Istenem… ennyi elcseszettül rengeteg, érdekes, különleges fazon – és nincs köztük egy vezérkarakter se…?!?!

A Guardians 2 elég elbaltázottra sikeredett – de az, hogy egyedi karakter rogyásig van benne, az elvitathatatlan.

Ide hogy nem jutott egy sem?! Egy elcseszettül egyetlen egy se…?!?! :-OOO

Ethan Hawke – mennyi időt kapott: öt percet? Nyolcat? Mégis, emlékezetesebb volt, mint a majd’ 140 percet kapott „főhősök” együttvéve! :eeekkkk:
 

Vagy az elején a névtelen kommandós csapat: mind király volt! De aztán mintha ráhúzták volna a rolót a ketrecből kiszökött karakterekre…

Hogy a rossebb esne bele…


…és volt közben egy marha jó világ, tele érdekes lényekkel – igaz, itt voltak a cylonok is a Battlestar Galacticából, de egye kutya! –, tele bitang jó népekkel/terekkel, fazonokkal és fegyverekkel, egész jól kanyargott a történet is (bár szerintem kicsit lassan, szétzsibbadt az ülepem, és tekergőztem előre-hátra a széken, mint egy viszketeg kígyó…), a látványvilág fantasztikus…

…de mind-mind üres háttér élő-lélegző-egyedi, szerethető vagy gyűlölhető karakterek nélkül.

És olyan itt nem volt.

Két napja gondolkozom, hogy mit írjak erről a filmről: és rájöttem, a legjobb szó rá az, hogy… felejthető. :-///

A Pacific Rim, a Warcraft is egy-egy nagy nyári durranás voltak – számomra mindkettő feledhetetlen :respect: – de a Valerian csak akkorát durrant, mint a rózsabokorban landolt lufi.

…és kábé pont annyit is ért. :-PPP

Clive OwenRutger Hauer… bakker… miért?!?! Idáig jutottatok…?!?! Megérte…?! Kellett a pénz…?!?!

Ne már… :-((((((((((

Ez így egy tinifrencsájz… annyit is ér.

Két ilyen „főszereplővel”… :-PPP

Az amerikai iskolabuszok univerzálissá tételéért meg külön jár egy tockos Besson-nak: oké, hogy szerinted minden, ami amcsi, az kúl… de azért ez túlzás. :-PPP

Szívesen mondanám, hogy egy könnyed nyári blockbuster, és annyit megér… de nem tudom ezt jó szívvel mondani. :-///

3 megjegyzés:

  1. Én sok-sok éve kerülök MINDENT, mint a pestist, amihez Luc Bessonnak akármilyen minőségben köze van. A totális gagyiság és sekélyesség olyan szimbóluma lett az a csávó, hogy sosem hittem volna - a Léon és a Nagy kékség után, amit a legtöbb ember szeretett, én is. Anno már az 5. elemet is utáltam, pedig az az emberek többségénél még nem ütötte ki a biztosítékot. A trailer alapján így be tudtam kalibrálni a Valeriant: még az 5. elemnél is gagyibb sci-fi operett lesz, kerülendő.

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szerettem/szeretem az Ötödik elemet :meaculpa: :-)...

    ...és úgy érzem, hogy a Valerian mellett most már igazi filmtörténeti mérföldkőnek látszik. :-P :-)

    VálaszTörlés
  3. Na hát ez az, ez a relativitás... Az Ébredő Erő után elkezdtem több tisztelettel szemlélni Lucas számos kihívással küszködő előzménytrilógiáját...

    VálaszTörlés