2017. június 1., csütörtök

Blame! & Hap and Leonard s01 & Divine Access



…és már mondom is a frankót! ;-) :sör:


Blame!


Egy tíz kötetes sci-fi manga, amit Nihei Cutomu készített, és amiből a Netflix csinált egy egész estés filmet.

Nekem eléggé bejött. :sör:

Kicsit Animátrix, kicsit Terminátor, és engem a Snowpiercer-re és a Vampire Hunter D-re is emlékeztetett – és mégis valami egészen jó jött ki belőle. :thumbsup:

Nem valami totál újszerű, hanem az ismert minták átrendeződésével, egy érdekes, izgalmas keverék. :sör:

Egy eszméletlen hatalmas (a filmben 6-7 ezer emeletről/szintről beszélnek), folyton terjeszkedő, egyre csak növekvő városban (elvileg Megastruktúra a neve, de ez a filmben nem hangzik el) az emberi fajt, mint a Net Szférára csatlakozni nem tudó egyedeket, törvénytelen életformának bélyegezték, és elrendelték a kiirtásukat.

Csupán páran élték túl a mészárlást, akik egy-egy elzárt, jól álcázott helyen rejtőzködnek az Őrszemek és az Exterminátorok elől – a filmben mi egy ilyen „falu” lakóival ismerkedünk meg, akik Elektro-Halászoknak nevezik magukat.


Ebbe a faluba érkezik meg a titokzatos Killy, aki elvileg ember – gyakorlatilag meg mégsem az… jóval több annál.

Killy olyan túlélő embert keres, akiben megvan még a Net Terminál Gén – amivel a régi emberek automatikusan fel tudtak csatlakozni a Net Szférára: mert ha ezt a gént megtalálná, és egy ember újra tudna csatlakozni a Net Szférára, azonnal át tudnák venni a hatalmat a város felett.

Az Elektro-Halászok túlélésük, a falu túlélése érdekében csatlakoznak Killyhez, és segítik a küldetése során – ám (nem túl nagy spoiler) mivel nem sikerül Killynek fellelnie a Net Terminál Gént, a különös ember(feletti lény) tovább folytatja a végtelennek tűnő kutatást, fáradhatatlanul.


Szerintem marha jó utópisztikus-posztapokaliptikus világ bontakozik ki a szemünk előtt, ami eszméletlen nyomasztó, gyomorszorító jövőképet tár elénk.

De nagyon jó a hangulat, érdekesen kavarog a történet, remek akciókkal, és kilátástalan/heroikus harcokkal. :sör:

Az utolsó 5-10 percet vagy 3x néztem meg egymás után… :respect:

Mivel nagy rajongója voltam/vagyok az Animatrix-nak, így lelkesen üdvözöltem ezt az eléggé hasonló csapáson haladó animét. :sör:

Megéri a ráfordított időt, amondó vagyok. :thumbsup:

Itt a trailere, ízelítőnek:

 

Hap and Leonard s01


Néha tényleg olyan, mintha egy vödörben élnék… :-/// :-PPP

Már megy a második évada: én meg _csak most_(!) fedeztem fel magamnak. :shameonme:

Pedig nagy rajongója vagyok mind James Purefoy, mind Michael Kenneth Williams munkásságának, akik a Hap és Leonard-ban megint eszméletlen jót alakítanak. :sör:

Igazi buddy-brother feeling, ahogy megy közöttük a duma, az adok-kapok – és az egymásért való kiállás. :respect:


Jópofa, érdekes, izgalmas, poénos ez a hat részes mini, amiben – az aktuális kincskeresés mellett – megismerhetjük lassan, apránkénti flashback-ekben, hogyan is lett a két főszereplő életreszóló jóbarát/testvér.

Purefoy és Williams között eszméletlen jó az összhang: én leginkább a Lethal Weapon sorozat Riggs és Murtaugh kapcsolatához hasonlítanám – mindkettőben ugyanolyan erős a barátság, az ugratás, az egymásért való kiállás. :sör:


De méltánytalan lenne részemről, ha nem tennék említést a két piszokul jó női karakterről, akik nagyon sokat tettek a filmhez: Trudy (Christina Hendricks)...


...és Angel (Pollyanna McIntosh). :respect:


Mindketten nagyon fontos, és remekül megformált két karaktert hoztak, akik nagyon fontos szerepet töltöttek be abban, hogy a sorozatot igen magasra értékelem.

És persze Soldier (Jimmi Simpson) őrülete nélkül főhőseink nem éltek volna át (túl…) ennyi kalandot.



Nincs mit beszélni/szépíteni ezen: a Hap and Leonard sorozat must see. :respect:

Ugrunk is fejest a második évadba! :-) :sör:


Divine Access


Annyira, de annyira bíztam benne… annyira, de annyira szerettem volna, ha lesz benne a végére valami reveláció…

…de végül kiderült, hogy csak egy színes lufit fújtak fel az orrunk előtt – azt se héliummal… –, amiből a végére kiment az összes levegő. :-///

Hogy akart-e valaha is mondani/üzenni valamit a film, és az csak elveszett menet közben – vagy senki se tudta, hogy mi jön ki belőle, csak forgatták a filmkockákat, hogy majd csak lesz belőle valami… ezt már soha nem tudjuk meg. :-///

Én mindenesetre nagyon pofára esve bámultam az ending creditet – és piszokul átverve éreztem magamat… :-(((

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése