2016. október 25., kedd

Wo de te gong ye ye – My Beloved Bodyguard & Lethal Weapon s01e02-e04



Wo de te gong ye ye – My Beloved Bodyguard


Sammo Hung 64 éves (jövő januárban már a 65-öt tölti :sör: ) és nem gondolnám, hogy már búcsúzni tervezne a filmvászontól: sőt, az imdb szerint jövő márciusban érkező „God of War”* című filmben lesz főszereplő.

Szóval, aligha hiszem, hogy a visszavonulását, vagy a búcsúját tervezné, mégis, a Wo de te gong ye ye simán lehetne egy gyönyörű, emlékezetes főhajtás, egy csodaszép finálé harcművész-színészi karrierének végén. :respect:

Sammo Hung nekem mindig is a „vicces pufi karatés” marad :shameonme: :-) akinek filmjei mindig is inkább humorral fűszerezték a látványos harcművészetet – valamint rengeteg röhögtető ökörködéssel voltak tarkítva. :-)))

Balekok és banditák (1983), Gördülő kung-fu (1984), Vigyázat, nyomozunk! (1985)
:thumbsup:

Sammo nyilván belátta, hogy az ő testalkatával bármennyire is remek harcművész, inkább a humorosabb vonalat kellene vinnie a heroikussal/hősiessel szemben. És rengeteg látványos, és egyben mulattató kung-fu filmet tett le nekünk az asztalra. Köszönjük neki, hogy így döntött. :sör:

A Wo de te gong ye ye egy kiöregedett, nyugdíjas, demenciával küszködő kormányzati testőrről (Sammo Hung) szól...
 


...aki a szomszéd cserfes kislánnyal (Jacqueline Chan) barátkozik össze, akinek az apja egy béna szerencsejátékos (Andy Lau), aki nagyon hamar a helyi maffia hálójában találja magát.

És az öreg testőr hamarosan azt veszi észre, hogy a kislány élete egyedül őrajta múlik…

Igazából lehetne ez a film két magára hagyott/maradt ember egymásra találása a korfa két ellentétes végéről, és igazából szólhatna arról, hogy a hivatalok, a rendőrség mennyire tehetetlenek egy-egy periférián élő/tengődő ifjú, gyermeki élet megmentésében.

…ám a morális, erkölcsi mondanivaló mellett a film vége felé egy olyan brutális harcjelenet van összerakva, hogy én a magam részéről leesett állal bámultam. :leborul:



És azt mondtam: igen, pontosan ilyen lehet, amikor egy élethosszi gyakorlással és tapasztalattal bíró öreg harcos szembeszáll a fiatal farkasfalkával. :respect:

Amikor egy-egy ütés, vagy technika a lehető legkevesebb erőkifejtéssel jár, és mivel se ereje, se ideje, se kedve egy idős harcosnak, hogy egy-egy ellenféllel újra és újra összecsapjon (naná!), ezért akivel kontaktusba kerül, annak azonnal eltöri valamelyik csontját.

Így lesz ez a harc brutálisan gyönyörű. :respectagain:

Akikre még mindenképpen ki kell térnem, ők „A Három Öreg a padon” :-))) akiknek ritka megjelenésein vagy röhögtem, vagy csak fülig érő szájjal vigyorogtam.


És egyáltalán nem értek egyet azzal a rivjúíróval, aki azt mondta, hogy a „Három Öreg” csak azért vicces, mert tudjuk, kik alakítják őket. :eeekkk:

Nekem dunsztom se volt róla, hogy kik ők :meamaximaculpa: és mégis nagyon bírtam a megjelenéseiket. És csak a végén kaptam fel a fejemet, amikor a stáblistán megláttam Tsui Hark nevét. Ő azért mondd valamit nyilván nektek is… ;-)

Ekkor kerestem rá, hogy ki i volt benne (és hol?) Tsui Hark – és akkor derült ki számomra, hogy ő az egyik „Öreg”.

A másik kettő pedig Dean Shek és Karl Maka, híres kínai színészek. :sör: Őket sajnos névről nem tudtam hová tenni :shameonme:, de az imdb (is) a barátom, ugye…

Szóval, mint említettem, Sammo Hung nem vonul ki ezzel a filmezésből, de ha akarná, akkor a Wo de te gong ye ye-t méltó befejezésnek lehetne tekinteni. :thumbsup:



* „God of War” storyline: During the 16th century, Japanese pirates proliferate along the Chinese coastline. In 1557, the pirates take over Cengang in Zhejiang. After months of futile advances, Commander Yu (Sammo Hung) finally defeats them under the leadership of newly promoted General Qi (Vincent Zhao). The Pirates, however, manage to escape.


Lethal Weapon s01e02-e04

Nagyon megszerettem ezt a sorozatot! :sör::sör::sör:

Annyira jó buddy cop akciókomédia lett belőle, hogy minden mozzanatát maximálisan élvezem! :-)))


Megkövetek mindenkit: Clayne Crawford _TÖKÉLETES_, mint Riggs – és Damon Wayans _EGY-AZ-EGYBEN_ Murtaugh. :sör::respect::thumbsup:

Imádom őket – és hasonlóképpen van ezzel Katicám is! :-)

Minden interakciójuk, egymás húzása, ugratása, szívatása csupa-csupa gyöngyszem, és szerencsére hanyagolják az „én már túl öreg vagyok ehhez” dumát, ellenben annyiszor _éreztetik_ ezt velünk, hogy hangosan fel-felröhögök egy-egy jeleneten, amikor Murtaugh egy tíz méteres „sprint” ;-) után megáll, és a kezét a térdére téve kilihegi magát. :-DDDD

…ahogy a negyedik részben meg elkapták a bodyterem zuhanyzójában a hegyomlásszerű fekete Hulk-ot, azon sírva röhögtem. :-DDDDDDD


És közben mindig ott van benne az, ami Riggs és Murtaugh kapcsolatában a filmekben is fővonulat: hogy ez a két ember szereti egymást, bonyek, tiszta szívből szereti, és tiszteli, és habozás nélkül adná a másikért az életét. :respect:

Fantasztikus ez a két csávó – és igazából csak a harmadik-negyedik részre tudatosult bennem, hogy milyen remek mellékszereplők is vannak mellettük, akik nélkül sokkal szürkébb lenne a show! :thumbsup:

A drognyomozó Richard Cabral eszméletlenül tökösen-dögösen fel van festve :sör:


A rendőrfőnök Kevin Rahm pont olyan, amilyennek Riggs és Murtaugh főnökét képzelném :sör:


A rendőrségi pszichológusnő Jordana Brewster nem csak hogy gyönyörű, de ő a fiúk védőangyala :sör:
 

És végül a legszebb-legjobb, Trish szerepében a nagyon szerethető, és elképesztően szexi Keesha Sharp. :thumbsup:
 

Remeknek tűnik Johnathan Fernandez is, mint rendőrségi orvosszakértő, de egyelőre nem kap elég képernyőidőt, pedig lenne benne potenciál/humorforrás… :-/ :sör:


Azt hiszem, talán már sikerült kellőképpen érzékeltetnem, hogy mennyire bejövős nekem/nekünk a Lethal Weapon sorozat. :thumbsup: :-DDD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése