2016. július 14., csütörtök

Hardcore Henry & Independence Day: Resurgence – A függetlenség napja: Feltámadás



Két meglepő… en jó(!) film. :sör: :-)


Hardcore Henry
 

 Sosem voltam valami nagy gémer, de valamikor 1x-2x játszottam a Doom-mal, szóval, azért van némi fogalmam arról, hogy mi az FPS játék.

Nos, a Hardcore Henry ugyanez, csak megfilmesítve – vagy másik hasonlatként azt mondanám, olyan, mintha Jason Statham Crank-jét néznéd végig/újra, csak FPS szemszögből…

…de bármelyik legyen is, az biztos, hogy a végeredmény… valami atombrutálállat. :-))))) :sör::sör::sör:
 

Az ember feje majd’ szétszakad, szédeleg és elkábul, és közben úgy ver a szíve, mint a légkalapács, és az adrenalin őrjöngve zubog a vérében…

…szinte delejes, vagy félig bedzsangázott, már-már transzállapotba kerül az egyszeri néző – majd a filmet kikapcsolva baltát és konyhakést ragad, majd futni kezd, hogy legyakjon mindenkit, aki szembe/ellene jön… Áááááááááá…!!! :-))))

Nagyon veszélyes adrenalinbombával állunk szemben, Hölgyeim és Uraim: fogyasztását csak felelősséggel, én(ép)tudatunk megőrzésével ajánlom! ;-) :sör:


Szerencsére, vagy még inkább az író-rendező, Ilya Naishuller :respect: előrelátásának köszönhetően, több olyan pillanat is van a filmben, amikor batár nagy poénokkal oldják a hangulatot :-DDD és nem utolsósorban az egyik legfontosabb karakter Jimmy (Sharlto Copley) valami olyan eszméletlenül ütősre sikerült, hogy minden egyes megjelenésével hatalmasat dobott a filmen – és szerencsére szerepel jócskán… :-))))))) Nélküle egy szimpla „vérpistis vágóhíd” lenne a film, ő ad az egésznek tétet, rangot, és értelmet. :respect:
 

Nem biztos (…sőt…), hogy ilyen filmeket gyakran és szívesen néznék, de hogy egyszeri élménynek emlékezetes és zúzós (sőt, feledhetetlen!) lett, az kétségtelen. :respect:


Én azt mondom: must see. :sör:


Independence Day: Resurgence – A függetlenség napja: Feltámadás


Nem örültem, amikor Dávidnak beígértem, hogyha nem bukik meg év végén, akkor megnézzük ezt a filmet… ;-) Ez több okból is igaz ;-) de most csak azt az egyet taglalnám, hogy annyi negatív, lehúzó… köpködő… „kritikát” :-P olvastam róla, hogy meggyőződésem lett: ez egy nagy rakás sz*r, és én meg még arra készülök/kényszerülök, hogy pénzt adjak ki érte…! :aaaaaaaa: :-SSSSSS :-PPPPPP

…nos, ilyen prekoncepcióval felvértezve ültem be Dáviddal a moziba – hogy aztán jól pofára esve tántorogjak ki onnan…

…és szégyenkezve bevalljam: tetszett a film! :sör: :eeekkk: :-)


Igazából azt is be kell vallanom, hogy nekem nincs különösebb bajom Roland Emmerich-kel – igen, igen, szégyellem is magam emiatt, és tudom, hogy na, ezért aztán végképp nem lehetek komolyan vehető, és mérvadó filmes blogger. :-((( Majd megtanulok ezzel együtt élni… :-PPP ;-)

Én szerettem tőle az Universal Soldier-t, a Godzillá-t, a 10,000 BC-t, és még a 2012-t is. Ez van. :sör:

Oké, az 1996-os Independence Day is nézhető volt és bár nem volt benne olyan lenyelhetetlen „patriótizmus”, mint a 2000-es The Patriot-ban, de azért csapkodta az ember csillagos-sávos tűrésküszöbét… :-P

Ám szerintem most, a Resurgence jóval visszafogottabb… hm… „zászlólengetést” hozott, és a ’96-os filmből csupa remek karakter tért vissza a folytatásba, akik azért jópárszor kikacsintottak ránk, egyszeri nézőkre, valahogy úgy, hogy „jó-jó, nyomjuk, mint Krahácsot, de azért nem kell mindent annyira komolyan venni, ugye?!” :-) – és én ezt nagyon tudtam díjazni. :sör:


Ami szomorú, hogy az ifjú, új szereplők nem nagyon tudtak felnőni a feladathoz :-P és sem karakterükben, sem színészi képességeikben nem tudtak megütni egy minimálisan elvárt (tehát nem közepes, vagy „egynek elmegy” :-P) _jó_ szintet… :-PPP Én egyikük nevét sem jegyeztem meg, és nem akarok rákeresni sem. :-P

Ellenben Judd Hirsch (81), Brent Spiner (67), Jeff Goldblum (64), Bill Pullman (63) mind-mind remek karaktereket hoztak, és tőlük és általuk színesebbé-emberibbé-szerethetőbbé vált a film. :respect:


Valamint bejött két új szereplő, akik mindenképpen remek színt hoztak a sorozatba (mert ugye lesz harmadik rész is, szóval, az már sorozat).

Az egyikük Deobia Oparei, a kongói harcos klán hadura – akiről/akikről esküszöm megnéznék egy spin-off-ot. :thumbsup:


A másikuk pedig Sphere, aki/ami olyan új szintet hozott be, amitől… és erre szintén megesküszök ;-)… nagyon várom a harmadik részt. :sör:

Kellemes, szerethető volt a Resurgence, jóval kevésbé idegesítő és geil, mint ’96-os előde: ahonnan viszont nagyon jó volt újra látni régi, remek szereplőket (és az irritáló „díszszcientológus” a legkevésbé sem hiányzott… :-P ).

Lehet köpködni rendszerszintűen Emmerich-et, lehet lenézően rúgni egyet-egyet az Independence Day-sorozaton, de azt, hogy látványos, izgalmas – és szerethető(!) volt a Resurgence, az szerintem kétségtelen. :thumbsup:

 
Nagyon kellemes nyári blockbuster. :sör:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése