2016. június 3., péntek

Warcraft – A kezdetek




2002 volt az év (most már utánanéztem ;-) ), amikor Bihon Tibi (Chorax) mutatott nekem/nekünk egy trailert, amire azt mondta, és ebben azt hiszem valamennyien egyetértettünk vele, hogy: „na, ebből micsoda filmet lehetne csinálni!”. :sör:

Ez volt az a bizonyos trailer:


…és lám, alig telt el röpke 14 év ;-) :-) és máris moziban a Warcraft film!

Mit is mondhatnék – atomkirály. :sör:

Mielőtt még bármit is írnék, fontosnak tartom leszögezni, hogy én _soha, egy büdös percet se_ játszottam ezzel a játékkal, amit tudok róla, azokat a „cinematic trailerek”-ből, meg a South Park-ból tudom :-DDD, szóval, én _”csak”_ egy elvetemülten látványos, izgalmas fantasy zúzást vártam tőle.

És ezt megkaptam: sőt, még annál jóval többet is! :respect:


Persze, ezzel nem mindenki volt így: mi Dáviddal tegnap néztük meg, kedvenc gödöllői mozinkban, „sima” 2D-ben (ezt az időpontot, és előadást tudtuk leghamarabb összehozni), ami engem kicsit se zavart, de a nézőközönség hiánya azt mutatta, hogy másokat eléggé… :-P Illetve, azt akartam mondani, hogy kifelé jövet jött előttünk négy olyan mozinéző, akik hallhatóan nagyon képben voltak a világgal, és hallhatóan voltak „kritikai” észrevételeik a mozival kapcsolatban, hogy „ez a játékban nem is így volt…” -címmel. :-/ :-P

Erre nem tudok mit mondani. :-P

Ha lemásolja Duncan Jones „szolgaian” a _játékmenetet_ akkor vajon elégedettek lettek volna…?! Vagy akkor meg azt mondják: „ezt meg már legalább tucatszor végigjátszottuk, még ennél jobban is! így uncsi volt!”…?!

Mindegy.

Lényeg az, hogy én _maximálisan_ elégedetten jöttem ki a moziból: ugyanis egy „puszta fantasy hirignél” jóval többet kaptam – megdöbbentően többet. :respect: :leborul:


Komolyan megdöbbentett, hogy itt piszokul nem volt senki biztonságban: úgy hullottak a szimpatikus szereplők, mint a legyek! Csak kapkodtam a fejem! :eeekkk: Volt, akiről meg voltam győződve, hogy „franchise quarterback” lesz – erre bakker… :eeeeeeekkkkkkk:

De IMÁDTAM(!) ezt a megdöbbenést! Hogy húznak benne olyanokat, amitől elképedek! Amivel meglepnek! Újra és megint! :respect:

A történet meg… Én hülye, naivan azt hittem, hogy azért lesz itt majd diadal, meg dicsőség, meg naplementébe lovaglás… erre keserves(!) és kilátástalan(!) eleve pusztulásra ítélt(!) élethalálharcokat kaptam, ahol a hősöknek nem mirtuszág, hanem vérmocskos halál jut.

Azt hittem, leesek a székről. :eeekkk:


Azt hittem, hogy Kürtvár ostrománál már nem nagyon van nagyobb, és kilátástalanabb ütközet…

…de amikor legfeljebb 100 páncélos lovag védi a nyitott portálkaput, vagy kétezer bestiális ork gyűrűjében, akkor azért… elcsuklik a hang. :megarespect:

És ha már orkok: döbbenet. Elképesztő. Hihetetlen. Ilyen nincs, és mégis van.

Nincs gumiszerű, vagy maszk-érzés: ezek az orkok – élnek, cseszd meg!!! Mimikájuk van, szemöldökrezdülésük, fintoraik, ráncaik! Élnek! Nem Tobby Kebbel volt Durotan, hanem – Durotan volt Durotan, és passz! :sör: :-)

Nem, nem, Robert Kazinsky a fasorban sem volt sehol, amikor Orgrim Doomhammer megjelent – és uralta a vásznat, és iszonyú pörölyével úgy csapta agyon az ellenségeit, mint a legyet! :badamm: :whoááá:


És hogy Durotant kihez hasonlíthatnám – hát leginkább Ned Starkhoz. Ő volt még ilyen végtelenül tisztességes, gerinces, soha meg nem alkuvó jellem. :respect:

Én Szendrei Tibi fantasztikus, karakteres, egyedi orkjain szocializálódtam :sör: de egészen elaléltam, amikor ezeket a hihetetlenül brutálisra kigyúrt Warcraft orkokat tombolni láttam a vásznon… :eeekkk:

De méltánytalan lenne, és hazug, ha Travis Fimmelt nem emelném ki: amikor megjelent egymagában a griffje hátán a több száz ork fölött, és közéjük csapott: basszus, elhitted(!), érted, elhitted neki(!), hogy eséllyel száll szembe velük, olyan hihetetlen, ellenállhatatlan vadsággal vágódott a soraikba! :megarespect:


És Ben Foster (Medivh) és Ben Schnetzer (Khadgar) varázslói is fantasztikusak voltak, na. Nem fáj beismerni. ;-) :sör: :respect:


Esküszöm, elfogynak a szavaim… :leborul:

Amikor kijöttünk a moziból, nekem már hiányzott minden szereplő: „ez még csak a kezdet!!!” – gondoltam szinte lázban égve. Vajon mikor fogom újra látni, ahogy Lothar a Szövetség seregét vezeti?! Mikor ballag újra elém az irtózatosan bestiális Orgrim Doomhammer több mázsás harci pörölyével a vállán?!


Garonával mi lesz az orkok között?! És hová veti sorsa Durotan fiát… ádáz ellenség lesz belőle, vagy a legnagyobb szövetséges?!

Jobban várom a Warcraft folytatását, mint bármiféle SW, vagy Marvel filmet.

Sosem volt az _én játékom_ a Warcraft – de hogy az _én filmem_, ahhoz kétség sem fér.
10/10


Ui.: Oké, egy negatívumot beismerek: szerény véleményem szerint a CGI óriás dérfarkas meg igencsak gyengére sikeredett… :-P De ennyi! :-))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése