2015. november 21., szombat

Scorpion s01e01-e02 & The Frankenstein Chronicles s01e01 & Into the Badlands s01e01



Régen sorozatoztam már (mind tévézésben, mind blogolásban), és most itt az ideje.

Két nagyon jó – és egy igencsak keserű élményről fogok beszélni…


Scorpion s01e01-e02


Ezt talán ne is olvassátok el, ugyanis döbbenetesen elfogult vagyok vele. ;-)

Vagy talán mégis: hogy lássátok, ilyen, amikor a hóhért akasztják. :-P ;-)

Ugyanis én, aki mindig igyekszem következetesen ostorozni a kliséket, az újrákat, a sablonokból építkező cuccokat – és főleg azt, amikor „egy különös/különc/más fajú-jellegű/érdekes képességgel bíró, civil egyén segíti a rendőrség, vagy más fontos kormányhivatal munkáját”. :-PPP

Ezekből nemhogy Dunát, hanem Amazonast lehetne rekeszteni… :-PPP

De.

De a Scorpion-t akkor is szeretem. Sőt. :thumbsup: :sör:

Induljunk messzebbről: amikor tavaly szeptemberben olvastam a sorozatjunkie-n Winnie, és Human ledorongoló pilotkritikáját a sorozat nyitóepizódjáról, rögtön _tudtam_(!!!), hogy ez egy nekem való sorozat lesz. :sör: Nem mintha ennyire szembe menne az ízlésem az övékkel (mondjuk, a Humanéval azért eléggé…), de amit ők a sorozat „kárára írtak”, nálam az pont az „előnyére” vált. Ezért izgalommal vártam, hogy belekezdhessek.

De mivel tele van „szaxöveggel” ;-) ezért lelkesen vártam, hogy egy fordító a sorozat mellé álljon, és elkezdhessem végre nézni a Kedvesemmel. :thumbsup:

…ám ez nem történt meg. :-///

Nem kicsit keseredtem el, és valójában mostanra már lemondtam arról, hogy valaha is látni fogom a jelenleg már második évadát taposó sorozatot… :-(((

Ám nem kis örömömre idén a magyar AXN :sör: beleállt, és elkezdte leadni a sorozatot szinkronnal! :thumbsup: :sör: :sör: :sör:

Tudtam, hogy tetszeni fog. Előre tudtam. :-) Nem kicsit, nagyon. :-D

Engem megvett kilóra, bedarált, megrágott, beszippantott. :sör:

Az _összes_ karaktert imádom benne, mindenki eszméletlenül remek egyéniség – és a napi sztorijaik is meglepően izgalmasak, csavarosak, pörgősek: rengeteg kis (nagy) poénnal, és drámával megspékelve. :respect:

Elyes Gabel marha jó, mint a világ negyedik (vagy ötödik…?! sosem voltam jó földrajzból… ;-) ) legokosabb embere: aki egyszerre arrogáns, és lekezelő (lenéző), de sebzett és sebezhető is – akinek szinte tolmács kell ahhoz, hogy egy „átlagemberrel” kommunikáljon. Ő az erő, a szív, de főleg az agy ;-) aki összefogja a csapatot. :sör:

Ari Stidham és Eddie Kaye Thomas (Finch – American Pie) hozzák a humorfaktort, és (meglepő módon) bírom Katharina McPhee és Jadyn Wong karakterét is (holott általában idegesíteni szoktak a főhősnők, és/vagy a férfi főhős mellé tett női karakterek).

Egy marha jó kis napi nyomozós sorozat, aminek az első évadát tuti, hogy végig fogom tolni. :thumbsup:

Kösz, AXN. :sör:


The Frankenstein Chronicles s01e01


Már a trailere felcsigázott: Sean Bean, sötét, lepusztult London, és egy titokzatos „szörny”. :sör:

És az első rész „The World Without God” meg is vett kilóra. :respect:

Buktam már én el/bele hasonló felütésű (London/New York sötét bugyrában/múltjában játszódó) sorozatot/sorozatba (Copper, Ripper Street, Penny Dreadful), amiket nagyon vártam – de valahol valami mindegyikben nagyon félre ment. :-/

Nekem különösen az fájt bennük, hogy olyan „sterilnek”, olyan „műterminek” éreztem a milliőjüket, mint ami azt szerette volna, hogy „látszódjunk korhűnek – de azért ne annyira, mégiscsak a XXI. században vagyunk már, disztingizéljünk! söprögessetek ott össze gyorsan! és egyébként is melyik lelketlen sározta össze azt a korhű, tegnap frissen gyalult pallót…?!”. :-P :-/

(Oké, a Penny Dreadful még egész jó is lett volna… de ott meg annyira fájdalmasan kijött, hogy mennyire utálom Eva Greent :-PPP, hogy egész egyszerűen nem tudtam nem utálni _az egészet_. :-PPP :meaculpa: )

Nos, ezt az előbbiekből hiányzó „nyers, zsigeri mocskot, aljasságot, és eredetiséget” kaptam a pofámba a The Frankenstein Chronicles-szel, úgy, ahogy azt korábban csak a Gangs of New York tudta megidézni. :respect:

…és ettől egész egyszerűen beájultam a sarokba. :leborul:

Basszus, azért bevallom, féltem, hogy itt is beüt a „sterilitás mételye” („jaj, csak azért túlzásba ne vigyük…!”), de a Temzén leúsztatott leölt disznó, és különösen az állatpiac megjelenítése olyan volt, hogy eldobtam az agyamat. „Bakker! Ezek tényleg azt akarják, hogy korhű legyen! Nem szégyenkeznek, nem cizellálnak, nem terelnek! Belenyomják az ember pofáját a húgytól és vértől dágványos sárba!” :respect: :leborul:

Sean Bean meg olyan visszafogott – és mégis olyan erős főkarakter, hogy méltán emelik a vállára az egész sorozatot. :respectagain:
 

Bitang erős indítás volt: és végre (egyszer az életben!!! :-) ) 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nem fogják elcseszni! :sör:

Kell hozzá gyomor – de kellett már egy ilyen erős, hiteles 1800-as évekbeli sorozat. :thumbsup:
 


Into the Badlands s01e01
 

Tudjátok, hogy harcművészet fanatikus vagyok: aligha lehet melléfognom egy olyan sorozattal, amiben egy harcos, egy harcművész a főhős.

Az Into the Badlands-nek mégis sikerült… :-///

Ilyen az, amikor a The Postman, a Waterworld, és a Judge Dredd találkoznak a brazil-argentin-venezuelai és kolumbiai szappanoperákkal, és az írók fogvicsorgatva gépelnek a scriptek fölött: „ezt akkor is közösen fogják nézni a söröző focifanatikusok és a papírzsepis háziasszonyok, ha mind itt döglünk meg a gép előtt…!!!”.
:-///

Ilyen az, amikor a „viewer rating”-nek írunk forgatókönyvet, és nem a _nézőnek_. :-P

Mint amikor akkora hálót csinálunk, hogy minden halat befogjunk vele – de közben ölnyi lyukak tátonganak rajta… :-///

Én a harcművész stuff miatt maradnék egy ilyen sorival, és nem zavarna, ha közben a háttérsztori (mert nekem az csak a háttér – akkor is, ha „főtérnek” szánják! ;-) :-) ) meg… hm… nem olyan érdekfeszítő.

Ám, ha a „háttérsztori” nemhogy „nem érdekfeszítő”, hanem 90-es évekbeli, szappanoperás kliséhalmaz, akkor kösz, nem – akkor inkább a harcművészeti rész sem kell. :-P

Mert nem elég, hogy a film alig felében volt harcművészet, de valahogy az a fixa ideám, hogy azért volt ilyen _sok_, mert a pilotba kellett – és később még ennyi sem lesz… :-PPP

Az meg, hogy ki-kivel kavar és ki-kivel miért nem, rohadtul nem érdekel – és Marton Csokas ide, vagy oda: de a főhős „berserker gyerek” olyan szinten irritál, hogy marhára nem érdekel a sorsa. :-P

Intrikáljatok, fúrjátok egymást, sütögesse mindenki a saját pecsenyéjét, mindenki dugjon mindenki más nőjével, néha mutassatok formás harcművészeti formagyakorlatokat az udvaron, és mondogassátok, hogy „a Pusztaságon túl ott van a Titokzatos Város” – mások meg mantrázzák azt, hogy „ez csak mese, legenda”. :-PPP

Köszönöm, nekem ennyi elég volt belőle. :cancel: :-P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése