2014. július 25., péntek

Vive La France – Franciadrazsék & Peaceful Warrior – A békés harcos útja



Ha valakinek esetleg ismerős a fenti két film címe, és netalán felhúzza a szemöldökét (vagy idegesen/elégedetlenül felhorkan…!), hogy miért ebben a sorrendben említem ezt a két alkotást, annak a megnyugtatására(?) közlöm, hogy nem véletlenül. :-P

Lássuk hát a medvé(ke)t! (Veresegyház, Medvefarm: medveotthon.hu ;-) :-) )


Vive La France – Franciadrazsék



A francia színészek közül nagyon bírom Dany Boon-t, de Michaël Youn rögtön ott tapos a sarkában. :sör:

Mindketten olyan arcberendezéssel, olyan mimikai eszköztárral rendelkeznek, hogy alapból már azzal képesek megnevettetni, felderíteni az embert. :-)))

Amikor pedig elkezdenek egy-egy filmben mókázni-bolondozni: az szerintem zseniális. :sör:


Ezért vágtam hát bele (a magyar címadás taszító hatásának ellenére… :-PPP ) a Vive La France-ba, amiben Michaël Youn (Comme un Chef – Én, a séf), és José Garcia (La Boîte Noire – Fekete doboz, Les Seigneurs – A Csodacsapat) főszerepelnek.

Az alapfelütés is egy eszetlen ökörség :-) a világ által ismeretlen, és az ENSZ által el nem ismert Tabulisztán (ami egy Afganisztán, Kirgizisztán és Tadzsikisztán között meghúzódó miniállam :-) ) vezetői elhatározzák, hogy „felteszik országukat a világ térképére”, mégpedig azzal az eredeti ötlettel, hogy felrobbantják az Eiffel-tornyot. :-)))

Éppen ezért kiképeznek két kecskepásztort, Muzafart (José Garcia) és Ferouzt (Michaël Youn), hogy öngyilkos merénylettel pusztítsák el Franciaország jelképét – ők pedig nekiindulnak. :-)))


Jó pár hangosan röhögős, nagyon sok vigyorgós, és egynehány már-már blőd poén során keresztül, nagy nehézségek árán jutnak egy Párizsig, hogy aztán… :-)))

Egy nyíltan felvállalt, igazi eszement ökörség – de én nagyon bírtam. :sör: :-DDD

Hogy nem „polkorrekt”?! Hála Istennek, hogy nem az!!! :-PPP :-)))

Michaël Youn nem csak az egyik főszerepet viszi, hanem az írói kreditek egyikét is jegyzi, és ő maga rendezte is a filmet. :thumbsup:


Ha a film magyar forgalmazója nem ad neki egy überbrutál, gagyi, magyar címet, akkor már jóval hamarabb felfedeztem volna… :-PPP

Ha valaki szereti az elborult francia vígjátékokat, szerintem ezen a filmen is jól fog szórakozni. :-) :sör:


Peaceful Warrior – A békés harcos útja


Talán az a baj, hogy úgy ültem elé: ez egy nagyon komoly, gondolatébresztő, spirituális mélységgel bíró alkotás, amit megnézve, az egyszeri néző egy egészen más emberként fog felállni a székből.

Nos. :-///

Minek olvasok össze mindent, mielőtt megnézném, nem igaz?! :-PPP

A Pi élete kapcsán is az volt baj, hogy azt olvastam előtte: „a film után már-már tényleg elhiszed, hogy van Isten”. Én meg pislogtam, mint béka a kocsonyában, hogy „miii…?!”. :eeekkk:

Oké, hogy egy jó film, node, hogy _ennyire_... az egy kicsit túlzás.

A Peaceful Warrior-ral viszont az a baj, hogy többnek akar látszani annál, mint egy sportfilm.


Pedig az. Sportfilm. Annak nem is rossz. :sör:

De a „mambo-dzsambo”, és a „szalonfilozófia”, amit mellé csapnak körítésként – amiről ők azt hiszik, hogy főmondanivaló… – az kifejezetten… hm… kiábrándító. És idegesítő.

Ráadásul, hallottunk már ilyeneket korábban: például Miyagi mestertől (Karate kölyök), vagy Oogway mestertől (Kung Fu Panda) – meg még ki tudja, hogy hány edzőmestertől korábban, tucatnyi sportfilmben… :-P

Ám hogy mennyien vevők ezekre a „jólmegmondásokra”, azt megannyi idézetes és megkomponált kép hirdeti a neten:
 


Az igazi kedvenceim ezek közül a virágos mintás, giccses „tacepaók” – de azokat nem fogom beilleszteni ide. Az már nekem is sok(k). :-PPP

Persze, ha valakinek ez a film ad lelki útravalót, tőlem rendben.

De nekem meg csak…

„mambo-dzsambo”
:-PPP

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése